4º Lunes 8

Hola ¿Qué tal? Espero que tod@s os encontréis bien. Ya entramos en la recta final del curso, queda poquito para las vacaciones que seguro ya tenéis bastantes ganas de disfrutar.
Mientras tanto vamos a continuar trabajando un poco a ver si terminamos el último tema tanto de Lengua como de Matemáticas.

LENGUA:
*Haz la portada del tema 12.

*Pág. 197, responde a las preguntas “Palabras sobre normas”.
Ten en cuenta que algunas respuestas están entre las palabras de los cuadritos azules.
-Si tienes duda, utiliza tu diccionario.

MATEMÁTICAS:
*Pág. 195, ejercicio 5.

*Coloca, calcula y haz la prueba de estas divisiones:
8.680: 6
45.464: 9
25.340: 18
7.322: 34

¡FELIZ SEMANA, guapuras ¡

Inglés

HOMEWORK 4º PRIMARY –ENGLISH (Week 8th – 12th June)

  1. Write a letter to a friend in England.
  2.  
  3. Match the words from column A with the words from column B.  Column A                                                                                 Column B
    1. a) Play                                                                              television
    2. b) Draw                                                                             the door
    3. c) Read                                                                             the bathroom
    4. d) Open                                                                             a book
    5. e) Watch                                                                           on the computer
    6. f) Clean                                                                            a picture

     

     

    1. Match the words from column A with the words from column B.
    2. a) I like chocolate
    3. b) I don’t like . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    4. c) My mother likes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    5. d) My mother doesn’t like . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    6. e) I love . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    7. f) I hate . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

     

     

    1. Read and answer.

     

    My Wonderful Family

    I live in a house near the mountains. I have two brothers and one sister. My father teaches mathematics, and my mother is a nurse at a big hospital. My brothers are very smart and work hard in school. My sister is a nervous girl, but she is very kind. My grandmother also lives with us. She came from Italy when I was two years old. She cooks delicious food!

    My family is very important to me. My brothers and I like to go on long walks in the mountains. My sister likes to cook with my grandmother. On the weekends we all play board games together. I love my family very much.

     

    1. My mother is a…

    a Nurse

    b Waitress

    c Writer

     

    1. My house is near the…

    a Monastery

    b Mountains

    c Italy

     

    1. How old was I when my grandmother came?

    a Three years old

    b Two years old

    c Just born

     

    1. On the weekends, we…

    a Play board games together

    b Go to a movie

    c Clean the house

     

    1. My sister is kind, but also…

    a Strong

    b Nervous

    c Quiet

     

     

    1. VOLUNTARIO: Time to play, games: https://www.gamestolearnenglish.com/fast-vocab/ En este juego de vocabulario, una vez que le des a “start”, pulsa sobre la opción de “cualquier tema que quieras”, entontes empezará el juego de 80 preguntas.

    No olvides mandarme una captura de pantalla o una foto con tu resultado (“score”) para ver lo bien que lo has hecho.

Deja una respuesta

Descripción general de privacidad

Este sitio web utiliza cookies para que podamos brindarle la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en su navegador y realiza funciones como reconocerlo cuando regresa a nuestro sitio web y ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones del sitio web le resultan más interesantes y útiles.